Thursday, June 18, 2009

detik 12.15 tgh mlm

salam...ha ha ha ha....!!!! korang baca tajuk ja cam suspen x hikhik...

ni kesah semlm..tpat jam 12.15tgh mlm...aku x ngantuk g time ni...masa dok baring2 atas katil sambil mndengar petikan gitar n nyanyian dr "penyanyi n pmuzik" kesyangn aku ( hubby aku hihi)...

tetiba...jeng jeng jeng...................

aku terdengar bunyi lesung batu....tah dr mana bunyinya & secara automatiknya aku berkat ke hubby...

aku : abg...ayg dengar cam org ketuk lesung batu ja...cm org buat garam blacan
abg : ya ka
aku : yer...hmmmm...tetiba lak rasa cam nk mkn pelam lak mlm ni smbil cicah garam belacan sndiri buat heheheh
abg : ok..ayg p buat garam belacan..sat gi abg p ambik pelam kat pokok depan tu..
aku : betul ni???...mlm2 ni???...nak mkn gak???....
abg : ya la..kan ayg teringin nak mkn..xpa abg sggup ambik...
hehehehhe..bertuahnya...aku pon ngan semngat p la kedapur..tgk mak aku ada kat ctu...so aku tnya la mak aku
aku : mak...tumbuk apa mlm2 ni...tadi Nie dengaq....
mak : ish bila lak mak tumbuk..nak apa tgh2 mlm ni...
aku : ya ka...hmmm xpa la.. Nie ingat nak buat garam belacan...
mak : nak mkn bila?
aku : la ni hehhehe...
mak: ish sakit perut sat gi
aku : x pa hhihih
so korang...sapa yg aku dengar ketuk td ...ish2....
mgkin aku teringin kot kan so terngiang2 la dlm hati hahhahahha
so korang layan pic ni ya hehehhe

pelam sala(pokok abah aku tanam)

nyam nyam...

kami mkn berdua aja tau....mula2 sbji ja kupas..pastu habih hubby suh kupas lg setgh..puratanya..aku mkn sikit ja kira stgah ja kot hubby sbji ko..garam belacan tu licinnnn...
kami mkn sambil tgk citer CIKGU ROMANTIK lakonan raja ema n os kat astro....
last2 tido masing2 kul 2 lbh hehehehhe....

10 comments:

~zuraiwan~ said...

wah woiii...ni tingin pelam2 ni ada apa2 tu ye...

zue_annie said...

zura - ish xtau er..tetiba je kekekek.. x tau kot

Gieyana said...

wei..lambatnyer tido..dulu hubby aku pon kaki garam belacan nie..tp entah knp since kawen dia dh x brapa suka...aku pon dh kurang gak..tp tgk hg punya nie mmg terliur wei...

niza said...

terliur dah ni...caner wat garam belacan tuh??meh bg resepi...

ppb_ppkp said...

woit...buleh gagah ko zue laki bini pi hantam pelam sala awai2 pagi gitu.ahakzzz.
jeng..jeng......ngidam kot ni

zue_annie said...

gie - tu er tido lmbat sbb gatal g nyicah n layan tv..ha kul 2lbh la tido

zue_annie said...

niza - sabar2 hehehhe..sedap laki aku siap ratah ja bila habih pelam tu...resepi nya
~ gula (secawan kot)-aku agak2 ja
~ cili padi 5bj(yg aku buat la kalu nak pdas tmbah g)
~belacan besar 1/2inci
~kicap
~garam sikit
kmudian ko tumbuk ja...pehh kasi leleh

zue_annie said...

imah - hahha tu er x pnah di buat org..tp kalu ada xtau la heheh..
ish xtau la nak kata ngidam ka pa ka..yg pasti tetiba jer tpnggil2 nak mkn pepagi buta..laki aku pon nak so layn la tapi hang tau imah laki aku yg mkn over dr aku

ibu_arifa said...

terliuq saya kak zue.. lama tuh tak menyicah

zue_annie said...

min - ya ka ...hmmm sedap hingga mnjilat sudu hikhik